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ALFA-X E956形 試運転 新型第2弾パンタグラフと編成組み換え ALFA-X shinkansen test run

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東北新幹線で時速360km/hでの営業運転実現の為開発された試験車両E956形ALFA-X(アルファエックス)。そのALFA-Xが仙台〜新青森間で試験走行を実施しています。
時速400km/hでの試験走行も予定しています。
10両編成のALFA-Xは先頭形状は1号車と10号車で違ったデザインを採用。
1号車は川崎重工が担当しE5系とほぼ同じ先頭長で、トンネル突入時の圧力波を抑え、室内空間を確保することの両立を目指しています。
10号車は日立製作所が担当しE5系よりも長い先頭長にして、トンネル突入時の圧力波を抑え環境性能を追求しています。
またその他様々な技術を採用し、試験走行で検証していく予定です。
カラーはシルバーメタリックに明るいグリーンのライン。F1のメルセデスAMGのマシンを連想させるカラーリングで、いかにも速そうです!

今回の動画では新たに開発された2種類目のパンタグラフと、1・2号車と9・10号車入れ換わり前後逆になった編成の映像をお届けします。(2019年9月3・7日撮影)

再生リストhttps://www.youtube.com/playlist?list=PLG2FOfMxsIvkdX37Iw0ilnswKEXiV0IbN

The test vehicle Class E956 ALFA-X has been developed to realize an operation at 360km/h on the Tohoku Shinkansen line. The ALFA-X has finally begun test runs between the cities in Sendai and Aomori in Japan.
The bullet train is also scheduled to be tested at 400km/h.
The 10-car bullet train adopted different train shapes for the 1st car and the 10th car.
For the 1st car, Kawasaki Heavy Industries, Ltd. is in charge, making the length of the nose about as long as that of Series E5, and aims at suppressing its pressure waves at tunnel entry as well as ensuring enough space inside.
For the 10th car, Hitachi, Ltd. is in charge, making the length of the nose longer than that of Series E5, aims at improving its environmental performance by suppressing its pressure waves at tunnel entry.
Other various technologies will be also adopted and tested in the test runs.
The train is painted in metallic silver with bright green stripes. The color associated with that of Mercedes-AMG F1 cars makes it look running really fast!

In the this video, I will show you the newly developed second kind of pantograph as well as an inverted unit of cars in which car Nos. 1 and 2 are interchanged with car Nos. 9 and 10.

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No matter how high speed it is, it needs to meet the environmental standards regarding noise.
Therefore, the head shape of Shinkansen must be carefully designed.
The shape is designed in order to reduce the particular noise that is generated at the exit of a tunnel (tunnel micro air pressure).
Which shape of the 1st and 10th cars is better will be assessed through this test run.

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