京浜東北やJR東日本等の車両(電車)等のあらゆる記事を毎日アップしていきます。

鉄道車両御殿・毎日更新(E233系1000番台・E233系6000番台・はやぶさ・新幹線のぞみ等)

・鉄道だっちゃ! It's railway!/caruze67【鉄道系番組チャンネル】

ALFA-X E956形新幹線 試運転 新型パンタグラフ起動! New pantograph of ALFA-X Shinkansen

投稿日:

東北新幹線で時速360km/hでの営業運転実現の為開発された試験車両E956形ALFA-X(アルファエックス)。そのALFA-Xが仙台〜新青森・八戸・新函館北斗間で試験走行を実施しています。
時速400km/hでの試験走行も予定しています。
10両編成のALFA-Xは先頭形状は1号車と10号車で違ったデザインを採用。
1号車は川崎重工が担当しE5系とほぼ同じ先頭長で、トンネル突入時の圧力波を抑え、室内空間を確保することの両立を目指しています。
10号車は日立製作所が担当しE5系よりも長い先頭長にして、トンネル突入時の圧力波を抑え環境性能を追求しています。
またその他様々な技術を採用し、試験走行で検証していく予定です。
カラーはシルバーメタリックに明るいグリーンのライン。F1のメルセデスAMGのマシンを連想させるカラーリングで、いかにも速そうです!

今回の動画では新たに開発された2種類のパンタグラフの作動シーンをお届けします。
(2020年2月撮影)

再生リストhttps://www.youtube.com/playlist?list=PLG2FOfMxsIvkdX37Iw0ilnswKEXiV0IbN

The test vehicle Class E956 ALFA-X has been developed to realize an operation at 360km/h on the Tohoku Shinkansen line.
ALFA-X is conducting test runs between Sendai Station and Shin-AomoriStation, Hachinohe Station and Shin-Hakodate-Hokuto Station.
The bullet train is also scheduled to be tested at 400km/h.
The 10-car bullet train adopted different train shapes for the 1st car and the 10th car.
For the 1st car, Kawasaki Heavy Industries, Ltd. is in charge, making the length of the nose about as long as that of Series E5, and aims at suppressing its pressure waves at tunnel entry as well as ensuring enough space inside.
For the 10th car, Hitachi, Ltd. is in charge, making the length of the nose longer than that of Series E5, aims at improving its environmental performance by suppressing its pressure waves at tunnel entry.
Other various technologies will be also adopted and tested in the test runs.
The train is painted in metallic silver with bright green stripes. The color associated with that of Mercedes-AMG F1 cars makes it look running really fast!

In this video, we will introduce two types of newly developed pantograph operation.

※No matter how high speed it is, it needs to meet the environmental standards regarding noise.
Therefore, the head shape of Shinkansen must be carefully designed.
The shape is designed in order to reduce the particular noise that is generated at the exit of a tunnel (tunnel micro air pressure).
Which shape of the 1st and 10th cars is better will be assessed through this test run.

ALFA-X E956形 試運転開始!(東北新幹線仙台~新青森間) ALFA-X shinkansen has started test runs

ALFA-X E956形 試運転(仙台駅13番線) 新パンタグラフとE2系・E5系・E6系 ALFA-X shinkansen and E2・E5・E6

ALFA-Xに会いに行こう! E956形新幹線試験車両 パンタグラフ上げ下げと発着通過映像 ALFA-X shinkansen test run

2019 ALFA-X(E956形)新幹線映像集 ALFA-X Shinkansen Bullet train video collection

2019 日本全国新幹線 高速通過大全集! ALFA-X・700系etc… Japan's Shinkansen Bullet train high-speed passage collection

撮影機材 SONY FDR-AX45

チャンネル 鉄道だっちゃ! It's railway!
http://www.youtube.com/user/caruze67

【アクセスランキング】

鉄道コミュニティーチャット

LOADING...

-・鉄道だっちゃ! It's railway!/caruze67【鉄道系番組チャンネル】

Copyright© 鉄道車両御殿・毎日更新(E233系1000番台・E233系6000番台・はやぶさ・新幹線のぞみ等) , 2020 All Rights Reserved Powered by AFFINGER5.